Želite ekspertizo agencije in predanost zaposlenih v podjetju?

Pred kratkim sem prejel klic morebitne stranke, ki je iskala začasno pomoč pri njihovem PPC programu. Ukvarjajo se z različnimi področji marketinga, niso pa še delali z Adwords kampanjami. Zato so poizvedovali, ali bi moja agencija lahko začasno zapolnila nastalo vrzel – kljub temu, da je podjetje imelo striktno “brez agencij” pravilo zaradi preteklih slabih izkušenj. Ker pa moja agencija ne zahteva dolgoročnih pogodb, smo se do govorili za sodelovanje.

A ko smo odprli račun, smo odkrili več problemov.

Na primer:

  • Račun je bilo nujno potrebno preoblikovati. Veliko kampanj je imelo na stotine skupin oglasov, ki so bile tematsko pomešane.
  • Skoraj vsaka skupina oglasov je vsebovala edninske in množinske različice gesel, prav tako pa so bile polne dvojnikov..
  • Na stotine skupin oglasov ni imelo aktivnih oglasov.

Sumim, da so bili ti problemi verjetneje rezultat preobremenitve z delom kot pa nesposobnosti. Če prav razumem, so imele prejšnje vodje računa polne roke dela z vodenjem številnih nalog trženja in ne le s PPC oglaševanjem.

Zaradi nastale situacije sem se zamislil.

Kateri pristop je boljše izbrati, da se izognemo problemom preobremenitve z delom in slabega vodstva: vodenje PPC-ja znotraj podjetja ali upravljanje PPC oglaševanja preko  zunanje agencije? Ali pa kakšna kombinacija obeh?

Prednosti notranjega vodenja PPC

Najbolj očitna prednost notranjega upravljanja z PPC je, da je vaš menedžer oseba, ki je globoko zakoreninjena v vaše delovno okolje. S tem, da je del vaše organizacije, pridobiva vpogled in razumevanje skorajda preko osmoze.

Obiskuje sestanke, seznanjen je s pogovori znotraj podjetja in je veliko bolj na tekočem s strateško usmeritvijo podjetja. Prav tako pa bo kot zaposlen morda čutil več zvestobe in predanosti do podjetja.

Pomanjkljivosti notranjega vodenja PPC

Kot smo že videli, je pomanjkljivost notranjega vodenja, da lahko PPC menedžer postane preobremenjen z različnimi dolžnostmi. PPC menedžerji le redko upravljajo samo PPC kampanje. Najverjetneje so odgovorni še za optimizacijo spletnih strani, trženje preko elektronske pošte in za vse, kar ima opraviti z digitalizacijo.

Vsaka izmed teh področij posamezno lahko za dobro izpeljavo nalog zahteva veliko časa.

Ta ureditev ne dopušča veliko prostora za specializacijo ali razvoj strokovnega znanja. En sam posameznik le steška obvlada in zablesti na vseh področjih.

Prav tako ni redkost, da notranji izvršni direktorji ne prepoznajo ali pa ne prioritizirajo usposabljanja, ki je potrebno za dohajanje teh zahtev. Morda mislijo, da “izpljuniti” oglas ni tako težko. Prepričati jih, da temu ni tako, zna biti zalogaj za njihove podrejene.

Tudi notranje upravljanje s PPC zahteva svojo ceno. Potrebna je dodatna delovna sila, dolgoročne obveznosti in veliko usposabljanja zaposlenih, da se opremijo z najnovejšimi informacijami.

Prednosti dela s PPc agencijami

Naloga agencij je, da so njihovi zastopniki izvedenci na svojem področju. Morajo biti izvrstni pri optimizaciji in vodenju računov ali pa bodo (vsaj v teoriji) prisiljeni opustiti posel.

Ker razumejo pomembnost ekspertize, agencije običajno prioritizirajo učenje. Prav tako pa imajo prednost učenja iz drugih računov in drugih ljudi v njihovi agenciji. Imajo širši pogled na svoje delovanje in redkeje trpijo za tunelskim vidom.

Prednost agencij je tudi, da imajo že vzpostavljene povezave z različnimi platformami oglaševanja. Njihova obveščenost je pogosto na ravni notranjega poznavalca in imajo zgodnji dostop do še razvijajočih funkcij sistemov.

Cena je lahko prednost dela z agencijami. Ko najamete agencijo, vam ni potrebno izplačevati plač, dodatkov ali režijskih stroškov. In, odvisno od pogodbenih pogojev, prav tako niste vklenjeni v dolgoročno poslovno zvezo.

Pomanjkljivosti dela s PPC agencijami

Kot smo že namignili, je komunikacija med agencijo in stranko lahko težavna. Imamo stranke s katerimi smo v skorajda nenehnem stiku. Hitro se odzovejo našim klicem in elektronski pošti in imamo stalne sestanke, namenjene posredovanju svežih obvestil, povratnim informacijam in odobritvam.

A imamo tudi stranke, s katerimi komunikacija ni tako dobro vzpostavljena. Le z veliko truda prejmemo odobritve in počutimo se izključeni iz delovnega procesa.

Za uspešen odnos med stranko in agencijo, morata biti obe strani pripravljeni na iskreno in redno komunikacijo. Ta običajno zahteva, da nekoga izmed svojih zaposlenih določite za referenčno osebo.

Najem agencije ni brez tveganj. Izbira napačne PPC agencije (npr. so nesposobni ali pa ne ustrezajo vašim potrebam) lahko škoduje vašemu poslu. Če vse prepustite agenciji in stvari uidejo nadzoru, ne boste imeli notranje ekspertize, ki bi lahko prepoznala nastajajoči zaplet in ukrepala.

Pozitivne plati obeh: Vodenje PPC znotraj podjetja in preko agencije

Včasih prestrogo ločujemo notranji upravljalni model PPC z vodenjem le-tega preko agencije. Očitno imata oba svoje prednosti in slabosti. A če ju združimo, lahko uživamo v pozitivnih plateh obeh.

Ta povezava se lahko uresniči na dva načina, odvisno od vaših notranjih virov.

Na primer, če v vašem podjetju že imate posameznika, zadolženega za PPC, mu lahko agencija nudi usmerjanje in zunanjo podporo. Agencija lahko oblikuje strategijo in nato izvaja četrtletne preglede delovanja, da prepozna morebitne težave.

Agencija lahko celo poskrbi za ad hoc usposabljanje tega posameznika za opravilo vsakodnevnih nalog.

To sem videl delovati v praksi. Poznam podjetje na področju visoke tehnologije, ki kar ni uspelo najti primerne osebe za notranje vodenje PPC. Agencija je sodelovala s podjetjem, da bi našli pravega posameznika in celo prisostvovala pri intervjujih prijavljencev na delovno mesto! Ko so zaposlili notranjega delavca, je agencija še naprej nudila pomoč, dokler se na novo zaposleni v svoji vlogi ni osamosvojil.

Drugačen scenarij se lahko odvije, če ima vaša notranja ekipa močno vodstvo trženja in strategijo, a je vsakodnevno upravljanje njena šibka točka. V tem primeru, bi lahko notranja ekipa določila usmeritev, agencija pa bi uporabila svoje vire za vsakodnevno upravljanje.

Ti scenariji bodo delovali le, če obstaja zaupanje med agencijo in notranjo ekipo. Notranja ekipa mora biti odprta za mnenje agencije, Agencija pa ne sme izrabiti tega dogovora, kot potuhnjen način, da bi si prilastila delo stranke.

 

Bodite ustvarjalni pri vodenju Adwords kampanj

Kar se tiče PPC vodenja, že pripravljena rešitev iz škatlice, ki bi ustrezala prav vsem, ne obstaja. Zato se nikakor ne omejite na dva ustaljena modela agencije ali notranjega vodenja.

S pravo agencijo na vaši strani, lahko razvijete hibridno rešitev, ki vam bo nudila najbolj pozitivne plati obeh.